.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۱۴ روز تا برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس؛
رقابت ۱۳۵ نفر برای ۶۵ کرسی باقی مانده
تبلیغات انتخاباتی مانند مرحله اول طی 7 روز و از بامداد پنج شنبه 7 اردیبهشت تا ساعت 8 صبح پنج شنبه 14 اردیبهشت مجاز خواهد بود.
رقابت ۱۳۵ نفر برای ۶۵ کرسی باقی مانده

شمال نیوز: نخستین مرحله از انتخابات مجلس نهم 12 اسفندماه سال گذشته برگزار شد و سرنوشت مابقی کرسی‌ها به 15 اردیبهشت ماه امسال موکول شد.

به گزارش شمال نیوز ، در این مرحله از انتخابات شاهد رقابت 135نفر برای 65 کرسی باقی مانده مجلس نهم خواهیم بود. این در حالی است که در دور اول انتخابات مجلس نهم، 3400 نفر با هم رقابت می کردند و هر کرسی بیش از 12 نفر داوطلب داشت اما در این مرحله برای هر کرسی 2 نفر رقابت می کنند.

به گفته سیدصولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور،این انتخابات در 18 استان، 33 حوزه انتخابیه و بیش از 14 هزار و 300 شعبه اخذ رای برگزار می شود. در این میان پایتخت با 25 کرسی خالی در نهمین مجلس شورای اسلامی بیشترین رقابت را در میان دیگر حوزه‌ها تجربه خواهد کرد.

وزارت کشور که برگزاری انتخابات رایانه‌ای در دور اول انتخابات مجلس نهم را موفقیت آمیز می‌داند، در نظر دارد که در این دوره هم در چند حوزه شهرستانی و در چند شعبه تهران انتخابات را به صورت رایانه ای برگزار کند.

تبلیغات انتخاباتی مانند مرحله اول طی 7 روز و از بامداد پنج شنبه 7 اردیبهشت تا ساعت 8 صبح پنج شنبه 14 اردیبهشت مجاز خواهد بود. ممنوعیت‌های تبلیغات در مرحله دوم هم شامل مواردی مانند راه اندازی کارنوال های تبلیغاتی، دیوار نویسی، چاپ عکس با قطع بزرگتر از میزان اعلام شده و استفاده از بلندگو در فضای باز می شود. تبلیغ کاندیداها در رسانه هایی که از اعتبارات عمومی و دولتی استفاده می کنند مانند صدا و سیما ممنوع است.

گفتنی است در مرحله اول انتخابات مجلس نهم، نتیجه 2 حوزه انتخابیه از جانب شورای نگهبان باطل شد. انتخابات حوزه های ابطال شده به صورت میاندوره ای و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 برگزار خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.249 seconds.